شما مشترکین محترم آپتل میتوانید در هر زمان در صورت عدم نیاز به سیمکارت خود یا جلوگیری از سوء استفاده توسط سایر اشخاص، از طریق راهنمای گامبهگام زیر درخواست سلب امتیاز مالکیت سیمکارت آپتل خود را در وبسایت آپتل ثبت و نتیجه آن را پیگیری کنید.
شما مشترکین محترم آپتل میتوانید در هر زمان در صورت عدم نیاز به سیمکارت خود یا جلوگیری از سوء استفاده توسط سایر اشخاص، از طریق راهنمای گامبهگام زیر درخواست سلب امتیاز مالکیت سیمکارت آپتل خود را در وبسایت آپتل ثبت و نتیجه آن را پیگیری کنید.
گام 1 – وارد وبسایت www.aptel.ir شوید.
گام 2 – از طریق گزینههای موجود در پیشخوان سایت (منوها) وارد گزینه «خدمات پشتیبانی» شوید (یا آدرس مستقیم https://www.aptel.ir/online-services را در مرورگر خود وارد کنید).
گام 3 – در صفحه خدمات پشتیبانی آنلاین آپتل، گزینه «سلب امتیاز» را انتخاب کنید.
گام 4 – با ورود به صفحه جدید، گزینه «درخواست سلب امتیاز سیمکارت» را انتخاب کنید.
گام 5 –شما وارد فرآیند درخواست سلب امتیاز سیمکارت میشوید. کد ملی و شماره آپتلی که درخواست سلب امتیاز مالکیت آن را دارید در بخشهای مشخص شده در تصویر زیر وارد کنید.
سپس در صورتیکه سیمکارت آپتل مدنظر جهت سلب امتیاز را در اختیار دارید، گزینه «بلی» و در صورتیکه سیمکارت را در اختیار ندارید (مفقودی/سرقت سیمکارت) گزینه «خیر» را انتخاب کنید. در آخر کد امنیتی که در صفحه به شما نمایش داده میشود را وارد و گزینه «ادامه» را انتخاب کنید.
مراحل مرتبط با هر یک از انتخابهای بالا (در اختیار داشتن/نداشتن سیمکارت مدنظر) در ادامه این راهنما به ترتیب تشریح میگردند.
گام 6 – با ادامه فرآیند، در صفحه جدید، هشدار «شما در حال سلب امتیاز سیمکارت خود هستید» را مشاهده خواهید کرد.
در صورت ادامه فرآیند، سیمکارت تلفن همراه شما به طور قطعی از مالکیت شما خارج میگردد و امکان بازیابی سیمکارت، اعتبار ریالی و بستههای تشویقی فعال بر روی اشتراک برای شما وجود نخواهد داشت.
در صورت اطمینان از سلب امتیاز مالکیت سیمکارت، متن توافق را مطالعه و با کلیک بر روی مربع، توافق خود را اعلام کنید.
با کلیک بر روی مربع، علامت تیک سبز، به نشانه موافقت شما با سلب امتیاز مالکیت سیمکارت آپتل خود(تصویر زیر)، فعال خواهد شد.
گام 7 – با اعلام توافق، گزینه «ادامه» فعال میشود. روی آن کلیک کنید.
گام 8 – یک رمز یکبار مصرف جهت تایید هویت شما، برای شماره سیمکارتی که وارد کردید با شرح دلیل ارسال رمز یکبار مصرف (سلب مالکیت سیمکارت) ارسال میگردد. آن را وارد و بر روی گزینه «ادامه» کلیک کنید.
گام 9 – در صفحه جدید مشخصات درخواستی را به طور کامل و صحیح وارد کنید. دلیل خود برای سلب امتیاز را مشخص و تعهدهای درخواستی را بطور کامل مطالعه و در صورت صحت، تایید کنید.
گام 10- در صفحه بعدی مدارک درخواستی را آپلود کنید (دقت شود سایز فایلهای آپلودی نمیبایستی از 2 مگابایت بیشتر باشد).
در صورت تکمیل فرآیند، مانند تصویر زیر، پیام موفقیتآمیز بودن فرآیند سلب امتیاز مالکیت سیمکارت را به همراه کد رهگیری درخواست، دریافت میکنید.
توجه: لطفا کد رهگیری را در جایی یادداشت کنید یا از صفحه کامپیوتر/تلفن همراه خود عکس بگیرید و آن را ذخیره کنید. از طریق کد رهگیری، میتوانید در هر زمان، وضعیت درخواست خود را از طریق مسیر «خدمات پشتیبانی > سلب امتیاز > پیگیری/لغو درخواست» بررسی کنید.
در صورتیکه که در هریک از مراحل مشکلی داشتید، میتوانید با مرکز پشتیبانی مشترکین آپتل به شماره 100 از خطوط آپتل یا 09991100000 از سایر خطوط تماس بگیرید.
گام 6 – شماره سیمکارت دیگری که به نام خود دارید و در اختیار شماست را وارد کنید. در آخر کد امنیتی که در صفحه به شما نمایش داده میشود را وارد و گزینه «ادامه» را انتخاب کنید.
گام 7 – در صفحه جدید، هشدار «شما در حال سلب امتیاز سیمکارت خود هستید» را مشاهده خواهید کرد. در صورت ادامه فرآیند، سیمکارت تلفن همراه شما به طور قطعی از مالکیت شما خارج میگردد و امکان بازیابی سیمکارت، اعتبار ریالی و بستههای تشویقی فعال بر روی اشتراک برای شما وجود نخواهد داشت.
در صورت اطمینان از سلب امتیاز، متن توافق را مطالعه و با کلیک بر روی مربع، توافق خود را اعلام کنید.
با کلیک بر روی مربع، علامت تیک سبز، به نشانه موافقت شما با سلب امتیاز سیمکارت آپتل خود (تصویر زیر)، فعال خواهد شد.
گام 8 – با اعلام توافق، گزینه «ادامه» فعال میشود. روی آن کلیک کنید.
گام 9 – یک رمز یکبار مصرف جهت تایید هویت شما، برای شماره سیمکارتی که وارد کردید با شرح دلیل ارسال رمز یکبار مصرف (سلب مالکیت سیمکارت) ارسال میگردد. آن را وارد و بر روی گزینه «ادامه» کلیک کنید.
گام 10 – در صفحه جدید مشخصات درخواستی را به طور کامل و صحیح وارد کنید. دلیل خود برای سلب امتیاز را مشخص و تعهدهای درخواستی را بطور کامل مطالعه و در صورت صحت، تایید کنید.
گام 11 - در صفحه بعدی مدارک درخواستی را آپلود کنید (دقت شود سایز فایلهای آپلودی نمیبایستی از 2 مگابایت بیشتر باشد).
در صورت تکمیل فرآیند، مانند تصویر زیر، پیام موفقیتآمیز بودن فرآیند سلب امتیاز مالکیت سیمکارت را به همراه کد رهگیری درخواست، دریافت میکنید.
توجه: لطفا کد رهگیری را در جایی یادداشت کنید یا از صفحه کامپیوتر/تلفن همراه خود عکس بگیرید و آن را ذخیره کنید. از طریق کد رهگیری، میتوانید در هر زمان، وضعیت درخواست خود را از طریق مسیر «خدمات پشتیبانی > سلب امتیاز > پیگیری/لغو درخواست» بررسی کنید.
در صورتیکه که در هریک از مراحل مشکلی داشتید، میتوانید با مرکز پشتیبانی مشترکین آپتل به شماره 100 از خطوط آپتل یا 09991100000 از سایر خطوط تماس بگیرید.
چنانچه سیمکارت مورد نظر (جهت سلب امتیاز مالکیت) را در اختیار ندارید و تک سیمکارته نیز هستید (یعنی سیمکارت دیگری به نام شما در سامانه استعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ثبت نشده باشد)، امکان ادامه فرآیند برای شما بصورت آنلاین مهیا نیست و میبایستی با مرکز پشتیبانی مشترکین آپتل با شماره 09991100000 از سایر خطوط تماس بگیرید تا کارشناسان پشتیبانی جهت پیگیری درخواست سلب امتیاز مالکیت سیمکارت، شما را همراهی و راهنمایی کنند.
گام 1 - ابتدا وارد بخش خدمات پشتیبانی شوید و گزینه «پیگیری/لغو درخواست» را انتخاب کنید.
گام 2 – در این مرحله از 2 روش میتوانید درخواست سلب امتیاز مالکیت سیمکارت خود را پیگیری کنید:
(تصویر SimSalb16)
گام 3 - با انتخاب یکی از روشها و وارد کردن مشخصات درخواستی، یک رمز یکبار مصرف برای شماره شما ارسال خواهد شد. آن را در مرحله بعد وارد کنید:
گام 4 – در مرحله بعدی، درخواست شما به همراه وضعیت رسیدگی به آن قابل مشاهده است. در صورتیکه تمایل به انصراف از سلب امتیاز مالکیت سیمکارت دارید، میتوانید بر روی «انصرف» کلیک کنید.
توجه: مدنظر داشته باشید که شما فقط تا 24 ساعت بعد از ثبت اولیه درخواست سلب امتیاز مالکیت سیمکارت، امکان انصراف از درخواست سلب امتیاز مالکیت را دارید.